Kitap Okumamak İçin 13 Bahane

21.yy'da kitap okumamak için bir çok nedenimiz var. (!) Bu okumama nedenlerimizle yüzleşmemiz ve neden okumadığımızın farkında olmamız gerektiğine inanarak oluşturduğum bir galeridir. Not: bu galeri kişileri ve kurumları hedef almamakta, insanları dışlamamakta,
sadece farkındalık yaratmak için oluşturulmuş metin ve görseller 
bütünüdür.

13. Off şimdi merak ederim ben sonraki bölümü.

-hmm. konusu güzele benziyor dizinin, hemen oturup beş sezonuda izlemeliyim. Boş zamanlarımda ara ara bakmak bana göre değil.

12. Otobüste kitap mı okunurmuş? Çok sallanıyor otobüs.

-Hem otobüste midem bulanıyor benim. Ayrıca otobüste telefondan oyun oynamak dururken kitapla vakit kaybedemem. (otobüste gazete,kitap okuyamayanlar, aile hekimlerine başvurabilirler, günümüzde on beş dakikada etki gösteren mide bulanmasını önleyici ilaçlar var. Yani kitap okumanıza mani bir durum yok)

11. Kitap okumam için uygun ortamın olması gerek

-Güneşin veya ışığın açısı kırk beş derece olmalı, yastığım belime denk gelmeli ve boynumada bir yastık koymalıyım. Dur bir saniye yine rahat edemedim. Uygun kitap okuma pozisyonunu bulamıyorum, facebook a bakayımda dönerim sonra kitabıma. Hem evde okuyamıyorum zaten parkta falan okuyacağım ben bu kitabı, aynen. (2 saat geçti ve kitabını unuttu)Not: Kitap okumak için uygun ortam şu, loş bir ışık, tercihen sessizlik ve içecek bir şeyler.Ayrıca uzmanlar kitapların uzanarak değil oturarak okunduğunda daha iyi anlaşıldığını söylemekte. Ayrıca sakız çiğnerken kitap okumanın daha hızlı okumayı sağladığını belirtiyorlar. Şahsen, sakızla kitap okuyamasamda denemekte fayda var)

10. Dergi ve gazete mi? Para mı verelim birde?

-Haberler için gazete sayfasını takip ediyorum zaten. Dergiler desen google play'de var. Neden para vereyim ki? Hem çeşit çeşit gazetelere bakmak, farklı görüşleri görmek bana göre değil. Hem bir görüşüm varsa gönderinin durumuna yorum atıyorum zaten. Sonra gelen beğeniler beni destekliyor. Görüşümü belirtmem için yorum atmam yeterli. Durun bir saniye, öyle değil miydi?

9. Kitaplar çok pahalı!

-bir kitap 15 lira olur mu yahu? Bir kere okuyup kenara atacağım bir şeye neden 15 lira vereyim ki? Aaa, iphone 20s tanıtım videosu hazırlanmış. Off ya bizim ülkemize ne zaman gelir kii? Kuyruğa önceden girmek lazım.

8. Kitaplarda özlü söz falan aramalıyım!

-Aloo, Ayşe'ciğim. He canım senden bir şey isteyeceğim. Sende şu şairin kitabı vardı ya, onu bana bir gün verebilir misin? Ha yok bitiririm ben bir günde. 600 sayfa mı? Yok ya okurum ben merak etme. He tamam gelip alıyorum hemen.

7. Takılmacalar!

-Of ya anlıyorsun değil mi beni Sinem? Hiç boş vaktim yok, bugünde "şurada" olacağız. Valla ya annemi babamı göremiyorum. Kendime ayıracak zamanım yok. O değil, arkadaşlarımında enerjisi hiç bitmiyor. Sürekli takılmacalar,kopmalardayız. Aynen ya, bende sıkıldım aslında bakma yani. (Senelerdir beraber takılıyorlar)

6. Ucuza kitap satan bir yer var mı?

-Sürekli kitap alıyorum ya ben. Evimde binlerce kitap var. Çoğunu okumadım. Şu sınavlar bitsin, şu yemeği yapayım, şu dizim bitsin, şu filmide izlerim valla okuyacağım sıraya koyup. Öyle yani.

5. Okurken sıkılıyorum ben ya.

-sosyal medyayı çok iyi kullanıyorum. Bütün hesaplarıma tek tek bakayım, kim favlamış , kim rtlemiş, kim mesaj atmış sonra kitabımı okurum. (okumadı)

4. Hep okuyayım diyorum kısmet olmuyor.

-valla bak mesela şunu geçen sene aldım, halen okumak kısmet olmadı. Bilmiyorum ki, boş zamanım olmuyor genelde.

3. Yine mi kitap yav?

-her doğum günümde kitap hediye geliyor. Sıkıldım ama artık. Ben sizi doğum gününüze özel yirmi kere favlayayım siz bana kitap alın olacak iş değil.

2. Bonus: BENİM BİR SÜRÜ KİTABIM VAR!

-Kitaplığım ağzına kadar dolu benim.

1. BONUS: HAYAL EDİN!

Okurken sadece hayal edin, başka bir şey düşünmeniz için sebep yok.

Comments